hho sistem

amss ciah auto gas oprema ispitivanje

svet

aeplg portal srbija

Srpski

English

Profesionalni pristup

Tim naših stručnjaka na čelu sa mašinskim inženjerima, će odrediti najpogodniji uređaj za Vaš automobil.

Posebne pogodnosti za preduzeća

Neka Vaš vozni park uštedi novac za održavanje ugradnjom auto gas uređaja.

Merljivi rezultati

Bilo da vozite na benzin ili dizel, sa našim uređajima ćete osetno primetiti smanjenje izdataka za gorivo.

 

Auto gas sistemi

Osnovna podela auto gas sistema se vrši po načinu ubrizgavanja goriva i može biti:

• Karburator venturi (klasični sistem)

• Injection venturi (klasični sistem)

• Injekcion venturi - Lambda kontrolisani (klasični sistem)

• Sekvencionalni sistemi (sekvent sistem)

• Direkt injekcion sistemi ( za FSI,  TSI, DISI, DIRECT INJECTION motori, pogledaj STAG-400 DPI)

OSNOVNE KOMPONENTE:

1. Rezervoar

2. Emulator (opciono)

3. Kompjuterska jedinica (ECU)

4. Gasni Injektor

5. Gasni ventil (opciono inkorporiran sa reduktorom)

6. Prekidač sa indikatorom nivoa goriva

7. Adapter OBD (opciono za AC STAG-300 Premium)

8. Senzor pritiska (MAP senzor sa senzorom     temperature gasa opciono)

9. Filter gasne faze

10. Reduktor (isparivač)
























Šema korišćena uz odobrenje www.ac.com.pl



 

Jedan osnovni auto gas sistem se sastoji od sledećih elemenata: 

PRINCIP RADA
Tečni Naftni Gas (TNG), koji je u rezervoaru pod pritiskom u tečnom stanju i preko cevi dolazi do reduktora pritiska (isparivača) gde uz pomoć toplote rashladne tečnosti motora prelazi iz tečnog u gasovito stanje uz redukciju pritiska.    

KUTIJA MULTIVENTILA (ne postoji kod klasičnih toroidnih rezervoara)
Osnovna funkcija kutije je da hermetički izoluje ventil na rezervoaru od putničke kabine, a to se postiže  rebrastim cevima koje su sprovedene izvan vozila. Na ovaj način, u slučaju bilo kakvog ispuštanja gasa oko ventila, gas neće dospeti u kabinu. Sekundarna funkcija je da spreči oštećenje ventila od lakših udaraca.

 MULTIVENTIL
Ventil se ugradjuje direktno na rezervoar gasa i ima višestruku namenu.
Sigurnosni ventil reaguje ako se pojavi prevelik pritisak ispuštanjem viška gasa u atmosferu, sprečava nekontrolisano isticanje gasa usled havarije na cevima ili reduktoru (isparivaču), sprečava da se rezervoar napuni više od 80% i zatvara gas u rezervoaru u slučaju havarije ili popravke automobila.

REZERVOAR                                                                          
Najčešće je cilindričnog ili toroidalnog oblika i napravljen je od kvalitetnog čeličnog lima debljine 3 do 4 mm. Za automobile su zapremine od 20 do 120 litara. Podleže rigoroznim testovima i najčešće se atestiraju na pritisku od 60 bara, pa i do 90 bara. Toroidalni rezervoari (u obliku točka), prave se u dve varijante, za unutrašnju i spoljnu montažu (kad je točak ispod poda). Iz bezbednosnih razloga, pune se max. do 80% efektivne zapremine.
                                                                                          
PREKIDAČ
Osnovna podela je na "karburatorske" i "injection". Karburatorski su klasični prekidači koji položajem preklopnika biraju da li će vozilo ići na benzin ili gas. Elektronski (na slici), su automatski i imaju funkciju da  menjaju vrstu goriva u zavisnosti od režima kako su podešeni. Prednost ovog načina je da se motor uvek startuje na benzin i posle se automatski prebacuje na gas (sa opcijom startovanja na gas u slučaju nužde).

ELEKTRO VENTIL GASA (u novim izvođenjima inkorporiran sa reduktorom)

U slučajevima kada je motor ugašen i nema struje, EVP je zatvoren i sprečava da gas pod pritiskom iz rezervoara dođe do isparivača. To je još jedan vid obezbeđena instalacije kad vozilo stoji. U EVP se obično nalazi i filter koji sakuplja nečistoće iz gasa. Filter je potrebno menjati na svakih 10.000 Km, a po potrebi i češće.



REDUKTOR  (ISPARIVAČ)

Smanjuje pritisak, prevodi tečni gas u gasovito stanje, ali ima i bezbednosnu funkciju. Isparivač  reguliše  prelazak tečnog gasa u gasovito stanje tako što se zagreva toplom vodom od motora. Sistemom membrana i opruga reguliše se pritisak da bi motor mogao normalno da radi. Isparivač je tako konstruisan da se prilikom gašenja motora zaustavlja protok gasa i time na sebe preuzima i bezbednosnu funkciju.

MAP SENZOR (sa inkorporiranim senzorom temperature gasa)
Veoma bitna komponenta autogasnih sistema za ubrizgavanje gasa, pomoću koje upravljačka jedinica (ECU) „zna” u kom režimu radi motor, kao i nivo temperature i pritiska gasa u sistemu.


MIXER (MEŠAČ)
Svaki model automobila sa motorom sa karburatorom ili centralnim ubrizgavanjem ima odgovarajući mikser. Obično se nalazi na početku usisne grane i preko njega se uvodi gas u motor. Vrlo je bitno da mikser bude odgovarajući jer to omogućava pravilno doziranje potrebne količine gasa u motoru. U tom slučaju, potrošnja će biti normalna a automobil će imati punu snagu.

PRIKLJUČAK ZA PUNJENJE REZERVOARA (UTAKAČ)
Priključak mora biti na spoljnoj strani automobila. Priključci su standardizovani pa se gorivo može točiti na bilo kojoj pumpi za gas. Prema bezbednosnim standardima u Evropi i kod nije dozvoljeno da se  gas toči u rezervoar ako je priključak za punjenje u automobilu odnosno na samom rezervoaru kako je nekad bilo.

Pretraga sajta

Učitavanje polja za pretragu

Želite da Vas obaveštavamo
o novostima putem mail-a?

U ovo polje upišite vašu e-mail adresu.

Novosti

Video kanal

Posetite naš video kanal i pronađite odgovore na sva vaša pitanja.
Serviseri, pratite propuštene obuke.


 

Akcija - poklon svećice "Brisk"

Uz svaki ugrađeni uređaj poklanjamo set "BRISK SILVER" svećica za аutogas


 

Prijavite se za besplatnu obuku

Svim serviserima zainteresovanim za obuku ugardnje i podešavanja komp. jedinica novijeg datuma, obezbedili smo besplatnu obuku...

 

Pronadjite nas na Facebook-u


Zanimljivosti iz sveta automobila
Detaljnije...